Kudy jsme jezdili a chodili 4 (třetí část)
19. den: počasí už zase bylo nádherné, spíš až moc (přes den až 30°C
obsluha, je zde ale i automat na karty, pokud nemáte drobné), tunely jsou opravdu pěkné a dost usnadní cestu. Trasa vede pěknou krajinou podél fjordu a pak přes fjelet okolo jezera Søvatnet (krásné vyhlídky, pěkné odpočívadlo asi v polovině jezera). Dál následuje opět krásná krajina s nádhernými výhledy na okolní fjordy,
úžasnými mosty (Randal - Hendset jsou zdarma), prostě kouzelné, až kýčovité scenérie ..... Cesta pak pokračuje přes fjord trajektem z Halsy do Kanestraum (auto + řidič 71 NOK, osoba 27 NOK), pak přijde další fjord, mosty.... Platí se za Krifast soustavu mostů a tunelu. .
Z Aspy do Hogsetu (auto+řidič 68 NOK, osoba 24 NOK) nebo tunel do Kristiansundu, podle toho, kam míříte. Od r. 2012 zdarma. My jsme pokračovali po E 39 směrem na Hogset, tam jsme odbočili směrem na Eide, naším cílem byla totiž Atlantická cesta, což je soustava mostů, která spojuje malé ostrůvky a tvoří tak
dlouhou spojnici mezi Vevangem a ostrovem Averøya. Podél pobřeží fjordu jsme dojeli do Eide, jsme odbočili na cestu č.
. Letos nám počasí přálo, a tak jsme projeli i ostrov Averøya, kde jsme původně chtěli zůstat v kempu, ale moc se nám nelíbil, takže jsme odjeli kus cesty zpět za Vevang a přespali zde nad fjordem u lesíka.
20. den: další den jsme se rozhodli navštívit jeskyni Trollkirka, (foto) která se nalézá u silnice č. 64 mezi Eide a Molde. Z parkoviště stoupáte po stezce do kopce, nejprve nízkým lesíkem, pak už svahem bez vegetace, až se dostanete ke vchodu (cesta sem trvá cca 1,5 - 2 hod., v horku je dobré nezapomenout na vodu na pití a pokrývku hlavy, dost to zde připaluje). Jeskyně je volně přístupná, bez průvodců, zdarma, ale i bez osvětlení a dalšího značení. Před vchodem naleznete její plánek a ostatní je na vás. Je nutné mít s sebou baterky (lepší čelovky), teplé oblečení (uvnitř je opravdu chladno) a rozhodně dobrou obuv, v botaskách bychom vstup zvláště do dolního patra nedoporučovali (pokud je deštivější období,nedá se sem jít vůbec, cesta vede totiž většinou ve tmě podzemním potokem). I horní, lépe přístupné patro (vstup je do něho po jištěném žebříku, viz foto výše), je krásné, je zde i víc vi
dět, protože sem proniká světlo stropním komínem a vstupní průrvou. Nachází se tu krásný 14 metrový vodopád a nádherně zbarvené stěny vytvořené z bílého mramoru. Sucho tu ale také není, cesta vede místy po kamenech potokem. Po prohlídce obou pater je dobré vystoupat ještě nadjeskyni a rozhlédnout se po okolí, ale i zajít k vyústění horního komínu. Pohled do nitra horního patra stojí za to. My jsme zde byli poměrně brzy (už dopoledne), měli jsme jeskyni sami pro sebe, cestou dolů jsme už ale potkávali docela dost turistů, takže pokud chcete být sami, vyražte co nejdřív. Po návratu na parkoviště jsme pokračovali po silnici č. 64 směrem na Molde, těsně před městečkem je nový placený tunel (15 NOK, dá se objet po staré silnici, ale asi to vyjde nastejno, co nezaplatíte na mýtném, to projedete na naftě).
Zde jsme nakoupili a pokračovali dál podmořským tunelem (zdarma) do Grønnes, dál trajektem Sølsnes-Afarnes (auto+řidič 60 NOK, osoba 24 NOK). Počasí bylo nádherné, slunce, horko, tak jsme se rozhodli zůstat v kempu Saltkjelnes camping (auto+stan 120 NOK, osoba 20 NOK, teplá voda ve sprše v ceně) a věnovat se koupání ve fjordu.